Veelgestelde vragen

Algemeen
Is er een fysieke ARTIS-winkel?
Ja, in het ARTIS-park is de ARTIS-winkel te bezoeken. De winkel is dagelijks geopend van 9.00 uur tot 18.00 uur. Hier is het volledige assortiment aan producten verkrijgbaar. Van knuffels tot posters en van rugzakken tot babyrammelaars.

Bestellen en betalen
Heb ik een account nodig om een bestelling te plaatsen?
Nee, om een bestelling te plaatsen via de ARTIS-webshop heb je geen account nodig. Producten kunnen eenvoudig besteld worden met enkel een e-mailadres.

Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?
Ja, na betaling ontvang je een bevestiging van je bestelling per mail. Zodra je bestelling is meegegeven aan de bezorgdienst ontvang je per mail ook een Track en Trace code.

Is het mogelijk mijn bestelling te wijzigen of te annuleren?
Een bestelling die betaald is kan niet geannuleerd worden, maar wel geretourneerd worden. Het retourbeleid vind je hier. Voor vragen over je bestelling of het retourneren van een product kun je een e-mail sturen naar webshop@artis.nl.

Wat zijn de verzendkosten?
Voor elke bestelling via de ARTIS-webshop wordt een bedrag van €6,75 in rekening gebracht voor verzend- en administratiekosten. Dit is een vast bedrag, ongeacht de omvang van je bestelling. Voor regio's buiten Nederland gelden echter andere verzend- en administratiekosten.

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
Je bestelling betalen kan op veel manieren. ARTIS accepteert betalingen met: Visa, MasterCard, American Express, Maestro, iDEAL, Bancontact, Shop Pay, Apple Pay en Google Pay.

Wat doe ik als mijn betaling is mislukt?
Lukt het niet om een betaling te voldoen dan vragen we je contact op te nemen met de bank. Indien het om een storing of technische fout gaat kun je contact opnemen met de klantenservice via webshop@artis.nl.

Ontvang ik ARTIS-ledenkorting op aankopen via de online shop?
De ARTIS-ledenkorting is alleen van toepassing op producten die in de ARTIS-winkel gekocht worden. Via de webshop krijg je dus geen korting.

Bezorgen en ontvangst

Ontvang ik een Track & Trace code?
Zodra je bestelling is verzameld en meegegeven is aan de bezorgservice ontvang je een Track en Trace code. Het kan soms 24 uur duren voordat je een Track en Trace code ontvangt. Let op, de mail met de code kan ook in je spam belanden.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
ARTIS streeft ernaar om je bestelling binnen 2-3 werkdagen te bezorgen. Voor regio's buiten Nederland gelden echter andere levertijden. Brievenbuspakketjes worden niet op maandagen bezorgd. Let op: wegens grote drukte bij de bezorgservice kan het zijn dat je product vertraging oploopt.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen in de ARTIS-winkel?
Bestellingen die via de ARTIS-webshop geplaatst zijn kunnen niet afgehaald worden in de ARTIS-winkel. Wel ben je welkom om producten in de ARTIS-winkel te kopen.

Naar welke landen verzendt ARTIS?
ARTIS bezorgt producten binnen Europa. Voor regio's buiten Nederland gelden echter andere verzend- en administratiekosten en levertijden. Het is momenteel niet mogelijk om te verzenden naar het Verenigd Koninkrijk.

Retourneren, ruilen en garantie
Hoe kan ik mijn online bestelling retourneren?
Ben je niet tevreden met jouw bestelling dan kun je deze binnen 14 dagen zonder opgave van reden annuleren. Print het retourformulier en vul het volledig in. Je kan het retourformulier ook mailen naar webshop@artis.nl. Na annulering heb je nogmaals 14 dagen de tijd om het product te retourneren.

Kan ik mijn bestelling in de ARTIS-winkel retourneren?
Jouw online gekochte product kan alleen geretourneerd worden per post en niet in de ARTIS-winkel. Gebruik hiervoor het retourformulier.

Wat zijn de retourvoorwaarden? 
De volledige retourvoorwaarden vind je hier.

Wat zijn de retourkosten?
De retourkosten zijn voor eigen rekening en starten bij €4,00 (brievenbuspakket) en €6,75 (pakket tot 10 kilogram). Voor regio's buiten Nederland gelden echter andere tarieven.

Krijg ik de verzendkosten terug bij een retour?
Wanneer wij de bestelling in goede orde hebben ontvangen, krijg je het volledige aankoopbedrag exclusief verzendkosten gecrediteerd.

Hoelang duurt het verwerken van een retour?
Het verwerken van een retourzending duurt maximaal 14 dagen na het ontvangen van de retourzending. Wanneer wij de bestelling in goede orde hebben ontvangen, krijg je het volledige aankoopbedrag exclusief verzendkosten gecrediteerd.

Hoe kan ik mijn bestelling ruilen?
Je kunt jouw bestelling ruilen door deze te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen.

Kan ik artikelen die ik in de online shop heb besteld, omruilen in de ARTIS-winkel?
Producten die je online koopt kunnen enkel via de webshop geruild worden. Er moet te allen tijde een ingevuld retourformulier bijgevoegd worden. Vervolgens kun je een nieuwe bestelling plaatsen via de ARTIS-webshop.

Kan ik een aankoop in de ARTIS-winkel ruilen via de online shop?
Nee, dat kan niet. Producten die gekocht zijn in de ARTIS-winkel kunnen alleen geruild worden in de ARTIS-winkel.

Ik heb een beschadigd of verkeerd artikel ontvangen, wat nu?
In dit geval vragen we je om binnen 2 maanden een e-mail te sturen naar webshop@artis.nl inclusief foto’s van het beschadigde of verkeerde product. Aan de hand van uw mail en de foto’s wordt de vervolgstap bepaald.

Mijn artikel is kapot gegaan, heb ik garantie?
ARTIS staat ervoor in dat producten geschikt zijn voor normaal gebruik. Is dit bij jouw product niet het geval, stuur dan een e-mail naar webshop@artis.nl, inclusief foto’s van het beschadigde product. Aan de hand van jouw mail en de foto’s wordt de vervolgstap bepaald. De volledige beschrijving van de garantiebepalingen vind je in de algemene voorwaarden.

Producten en voorraad
Gebruikt ARTIS duurzame materialen?

Ja, ARTIS streeft ernaar om elk product zo duurzaam en milieuvriendelijk mogelijk te produceren. Zo zijn bijvoorbeeld alle knuffels van ARTIS voorzien van een vulling bestaande uit enkel gerecycled materiaal en zijn de rugzakjes en paraplu's van ARTIS gemaakt van gerecyclede PET-flessen.

Ik wil graag meer informatie over een product, kan dat?
Voor meer informatie over producten kun je een e-mail sturen naar: webshop@artis.nl.

Kan ik een lidmaatschap of toegangskaart cadeau geven?
Cadeaukaarten zijn enkel via de kassa van ARTIS te koop.

Kan ik ARTIS toegangskaarten kopen?
Toegangskaarten zijn te koop via www.artis.nl of via de kassa van ARTIS.

Kan ik een ARTIS lidmaatschap afsluiten?
Een ARTIS-lidmaatschap kan eenvoudig afgesloten worden via www.artis.nl/lidmaatschap

Bamboeproducten
Zit er melaminekunststof in het bamboeservies van ARTIS?
Ja, de bamboe bekers, borden en serviessets van ARTIS zijn gemaakt van 45% bamboe, 30% mais en 25% melaminekunststof. Alle producten die ARTIS verkoopt zijn geproduceerd en getest volgens de Europese regelgeving en REACH, een Europese verordening over de productie van en handel in chemische stoffen.

Wat is REACH?
REACH is een Europese verordening over de productie van en handel in chemische stoffen. Het beschrijft waar bedrijven en overheden zich aan moeten houden. REACH staat voor Registratie, Evaluatie, Autorisatie en restrictie van Chemische stoffen.

Hoe schadelijk is de stof melamine/formaldehyde?
Bij gebruik van bamboe servies bestaat een kans dat er te veel formaldehyde in het voedsel of drinken terecht komt. Een te hoge inname van formaldehyde kan leiden tot maagirritatie en maagzweren. Meer informatie kunt u vinden op de website van de Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit.

Moet ik mijn bamboe ARTIS-servies weggooien?
ARTIS adviseert de richtlijnen van de Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit (NWVA) te volgen. Bureau Risicobeoordeling & onderzoek (BuRO) van de NVWA adviseert om alle kunststof serviesgoed waarin bamboe en/of maisvezels zijn verwerkt niet (meer) te gebruiken. Mocht de situatie wijzigen dan zal ARTIS daarnaar handelen.

Kan ik mijn bestelling annuleren of retourneren?
ARTIS ziet op dit moment niet direct een reden om bestellingen te annuleren of terug te halen. Dit bericht van de NWVA raakt alle bedrijven die bamboeproducten verkopen. We vragen uw begrip voor het feit dat dit bericht voor ARTIS volledig onvoorzien was.

Alle producten die ARTIS verkoopt zijn geproduceerd en getest volgens de Europese regelgeving en REACH, een Europese verordening over de productie van en handel in chemische stoffen.

De bamboe producten zijn uit de winkel en van de ARTIS-webshop gehaald. Uiteraard staat u vrij om orders te annuleren of te retourneren conform het retourbeleid van ARTIS. Zie hiervoor de retourvoorwaarden op de website.

Kan ik mijn geld terugkrijgen?
Mocht u besluiten de bestelling retour te sturen binnen de geldende retourtermijn dan ontvangt u uw geld terug. Voor meer informatie over retourneren, bekijk hier het retourformulier.

Mocht u uw producten al langer geleden hebben gekocht, dan vragen we uw begrip voor het feit dat dit bericht voor ARTIS volledig onvoorzien was. Alle producten die ARTIS verkoopt zijn geproduceerd en getest volgens de Europese regelgeving en REACH, een Europese verordening over de productie van en handel in chemische stoffen.

 

    nl